duminică, 25 decembrie 2016

craciun

Este neandoielnic ca aceasta sarbatoare nu prea mai are forta de acum 15 , 20 de ani. Anual se simte ca din punct de vedere religios este aproape o zi ca oricare alta, comercial este pe plus pentru ca la noi este binevenita o noua zi in care trebuie doar  sa mancam si sa bem.Deasemeni este un moment cand poti face un bine , cand ,cine are, face cate un gest spre cei mai cu putin.In urma cu ceva ani, dincolo de distractia in sine simteai o energie care te cuprindea si te facea sa fii parca altfel.Nici mancarea nu prea mai conteaza ,deoarece, orice ai face , ai mai facut deja de multe ori in timpul anului.Practic nu mai exista mancarurile traditionale de craciun, decat in texte publicitare , care te invita cine stie pe unde si ai mancaruri traditionale.Este o discutie si asta.In dimineata asta m am trezit fara vreo emotie sarbatoreasca, la fel ca in orice zi , am facut aceleasi lucruri, adica foc in soba, spalat , barbierit, un pic de curatenie, am mancat fara sa fac mancare deoarece am  facuta de ieri-adevarul ca am facut mai multa si mai multe feluri tocmai pentru a fi mai linistit cateva zile-si bineanteles caut pe cineva sa cumpar cateva tigari ceea ce azi e mai complicat deoarece este inchis peste tot.Una peste alta sarbatorile religioase care altadata erau puncte de reper, acum nu mai reprezinta nimic special decat poate pentru copiii mai saracuti ,fiind  un bun prilej de castig in bani si altele. Cred ca asta este singura parte buna a craciunului, se bucura copiii de ceea ce primesc.O sarbatoare care se vrea echilibrata , cuprinsa in tainele unei asa de mari sarbatori ii face pe o anumita categorie de oameni sa si etaleze pomul ,cadourile , masa, transformand totul intr un  fast ce este incompatibil cu religia. Ei bine, intrebarea este daca in afara de oamenii de o anumita varsta, mai  crede cineva in mod real in taina craciunului?Suntem un popor de fatarnici, nu respectam nimic doar lasam impresia ca respectam.Eu ca persoana am o religie ce nu da gres. Religia mea este inima, dupa inima ce o ai poti accepta sau nu ca esti un om credincios.Nimeni defineste religia tocmai pentru a fi folosita de fiecare dupa nevoie.Ei bina Religia este institutia noastra interioara care ne echilibreaza si care indeamna oamenii sa se ajute unii pe altii  Am zis.










Niciun comentariu: